AKTUALITET

Politico: Kokaina si një ‘gangrenë’, një lojë që Brukseli po luan për të fituar!

20:17 - 17.10.23 E.D
GSH APP Download on Apple Store Get it on Google Play

Ekziston një fenomen ‘Whac-A-Mole’ në zbatimin e trafikut të drogës: Sapo e goditni problemin në një zonë, ai shfaqet në një tjetër.




Evropa po rezulton se nuk është përjashtim.

Shifrat tregojnë se, në vitin 2021, afër tre të katërtat e konfiskimeve të kokainës u bënë në tre vende, Belgjikë, Holandë dhe Spanjë, të cilat të gjitha kanë qendra të mëdha portuale, si Roterdami, Antwerp dhe Valencia. Por, ndërsa aktivitetet e zbatimit të ligjit intensifikohen, agjencia evropiane e drogës ka paralajmëruar se kriminelët tani po zgjerojnë aktivitetet e tyre në porte të tjera, “ku masat e ndalimit të kokainës mund të perceptohen si më pak intensive”.

Merrni Suedinë, e cila ka parë tashmë një nivel rekord të konfiskimeve të kokainës në vitin 2023. Ajo është bërë një vend tranzit për drogën sepse kriminelët e vlerësojnë atë si “një vend me rrezik të ulët në porte”, komisionerja e BE-së për Çështjet e Brendshme Ylva Johansson — vetë nga Suedia — tha për POLITICO muajin e kaluar.

“Trafikantët e drogës janë ngulitur në qytetin e vogël të Helsingborgut për shkak të “njollave të buta në mbrojtje” dhe më pak kontrolleve doganore, tha Martin Petersson, një zëdhënës nga autoriteti doganor suedez.

Si rezultat, porti është bërë një qendër kryesore evropiane e kokainës, me fluksin e drogës që nxit dhunën në këtë qytet të vogël në brigjet jugore të Suedisë. “Shkalla e lartë e përdorimit të armëve të zjarrit dhe eksplozivëve nga kriminelët është pasojë e luftës së bandave për tregun e drogës në Suedi”, tha Petersson.

Në një përpjekje për të ndaluar që kjo histori të luhet në çdo port në të gjithë kontinentin – dhe mes një rritjeje të dhunës së lidhur me drogën pranë selisë së vetë Komisionit Evropian në Bruksel – ekzekutivi i BE-së po rritet.

Një plan veprimi në mbarë BE-në për të luftuar trafikun e drogës, të cilin presidentja Ursula von der Leyen njoftoi në shtator, pritet të prezantohet të mërkurën.

“Kur Antwerp-i, Roterdami, Hamburgu dhe të tjerët rriten, [kriminelët e drogës] ndryshojnë në porte të tjera, prandaj është absolutisht e nevojshme [të kemi një bashkëpunim] të ngushtë me të gjitha shtetet anëtare”, tha Johansson.

Rrjeti i besuar

Kokaina është droga e dytë më e zakonshme e paligjshme në Evropë (pas kanabisit) dhe sekuestrimi nga forcat e rendit janë në nivele rekord.

E ashtuquajtura metodë “rip-on/rip-off” është bërë metoda e preferuar e kriminelëve për kontrabandën e drogës, tha në fillim të këtij viti Zyra e Kombeve të Bashkuara për Drogën dhe Krimin (UNODC).

Metoda, e cila përdor dërgesat legjitime me kontejnerë për të kontrabanduar drogë, mbështetet në njohuritë e brendshme për vendndodhjen e një kontejneri specifik dhe në koordinimin midis skajeve të ndryshme të zinxhirit të furnizimit të transportit.

Rrjetet e sofistikuara si ky duhet të plotësohen me një sistem po aq të bashkuar, ka theksuar industria e transportit detar.

“Nëse njerëzit nuk e njohin njëri-tjetrin dhe e dinë se mund t’i besojnë njëri-tjetrit, është shumë e vështirë të bashkëpunosh për këtë çështje”, tha John Butler, CEO i grupit të industrisë së kontejnerëve Këshilli Botëror i Transportit, duke vënë në dukje se autoritetet kishin humbur mundësitë në të kaluarën me “zyrtarët në shërbimet me porosi, duke mos ditur kë të telefononi në industri”.

Lufta kundër trafikantëve që janë “të gatshëm të bëjnë gjithçka për të nxjerrë produktin e tyre në treg” kërkon një “rrjet të besuar”, tha ai. “Unë do të prisja që çfarëdo që të bëjë Komisioni do të ndërtohet mbi nevojën për ato partneritete të besuara”.

Vitin e kaluar, 110 tonë metrikë kokainë u kapën në portin e Antwerp-it dhe 50 tonë metrikë në Roterdam – por autoritetet mund të hamendësojnë vetëm vëllimet që nuk po kapin. Në një intervistë në fillim të këtij viti, CEO i portit Antwerp-Bruges, Jacques Vandermeiren, tha se ata supozojnë se është vetëm 10 për qind deri në 15 për qind e asaj që në fakt udhëton në Antwerp dhe Roterdam.

Në vendet ku kontrabanda e kokainës është tashmë një problem i vjetër, vendet dhe portet e BE-së nuk kanë pritur që BE të bashkojë forcat.

Sipas një nisme Belgo-Holandeze në fillim të këtij viti, ministrat nga Belgjika dhe Holanda, portet e Antwerp-it dhe Roterdamit, kryetarët e bashkive të qyteteve dhe pesë kompanitë kryesore të transportit detar ranë dakord të eksplorojnë masa duke përfshirë gjurmimin e kontejnerëve dhe vulat inteligjente, dhe rritjen e kontrolleve të sfondit të “individë me rrezik të lartë”.

Bashkëpunimi ka kuptim, tha CEO dhe shefi ekzekutiv i Rotterdam Port, Boudewijn Siemons, sepse nëse një dërgesë droge vjen përmes Antwerp-it, “do të kthehej në Roterdam pas një ore,” tha ai.

Komunikimi është çelësi, tha ai: “Kriminelët gjithmonë do të shikojnë një modus operandi të ri. Nëse zbulohet diçka në një nga portet, ne i njoftojmë të tjerët, sepse edhe ju duhet të dini se çfarë po kërkoni”.

Porte të tjera, si Hamburgu dhe Deti i Veriut, i janë bashkuar gjithashtu përpjekjeve. Por “çdo herë, kriminelët do të kërkojnë një port tjetër,” tha Siemons, duke argumentuar se portet më të vogla “duhet të vijnë gjithashtu”.

Plani i veprimit i BE-së pritet të përfshijë një aleancë evropiane të porteve për të forcuar bashkëpunimin në të gjithë bllokun.

Në një BE që ka hequr kontrollet doganore dhe kufitare, është “më se logjike … të sulmohet gjithashtu [trafikimi i drogës] si një Evropë”, tha Siemons.

Strategjia e Komisionit

Strategjia e Komisionit ndjek thirrjet për veprim të përbashkët nga Holanda, Belgjika, Italia, Spanja, Franca dhe Gjermania. “Për të kundërshtuar çdo të ashtuquajtur efekt negativ të shtratit të ujit, ne duhet t’i bëjmë të gjitha qendrat tona logjistike më elastike”, shkruajtën gjashtë vendet në një deklaratë që miratuan në Antwerp në qershor.

Belgjika gjithashtu planifikon ta bëjë luftën kundër trafikut të drogës një prioritet gjatë presidencës së saj të ardhshme të Këshillit të BE-së, me komisionerin e sapoemëruar të luftës kundër drogës që mbron një “strategji evropiane” për të parandaluar kokainën të udhëtojë në Evropë.

Por lëvizja e ekzekutivit është gjithashtu një pranim i heshtur se fluksi i kokainës është një problem që nuk mund ta injorojë më. Evropa po kalon Amerikën si destinacioni kryesor i kokainës – pjesërisht për shkak të rritjes së aktiviteteve të zbatimit të ligjit në SHBA dhe pjesërisht për shkak të drogave alternative. “Amerika e Veriut nuk është më një treg kokaine, sepse ata kanë fentanyl”, tha zëdhënësi i Europol, Jan Op Gen Oorth për POLITICO.

SHBA-ja ka marrë radhën për të goditur nishanin e kokainës; tani të gjithë sytë janë te Evropa.

 

 


Shfaq Komentet (0)

Shkruaj nje koment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.